söndag 29 november 2009

Mamsen fyller år

Den här veckans utmaning i matväg blir att laga mat till mammas födelsedagsbjudning. Precis innan bjudningen ska jag, födelsedagsföräldern och gästerna gå på en guidad visning i konstnären Olle Olssons hus i Solna. Det här betyder att all mat måste vara förberedd så långt det går.

Jag har planerat menyn sen några veckor tillbaka. Det är senhöst/tidig vinter vilket betyder att det måste finnas något varmt på bordet. Gästerna är av den äldre generationen vilket betyder att maten bör vara ganska traditionell. Jag har valt sojamarinerad rostbiff med potatisgratäng och inlagda grönsaker samt picklad ingefära.

Jag jobbar heltid denna vecka och ska hinna med att träna landsvägscykling samt styrketräning. Dessutom så har jag min son denna vecka. Jag ska planera, inhandla och laga mat till 20 gäster till på söndag. Om du följer min blogg i veckan så får du veta hur det gick inklusive recepten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar